Re: lug-bg: Q: Software RAID 5 i нoви дискове

  • Subject: Re: lug-bg: Q: Software RAID 5 i нoви дискове
  • From: Dimitar Tomow <the.real.maniac@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 08 Mar 2005 22:47:17 +0200

Христофор Памятних wrote:
Налага ми се да разширявам един софтуерен RAID 5 от 3 ан 6 диска. И четейки из менюъла на raidreconfig се натъкнах на разни много зловещи фрази от типа на има извесно количество бъгове, та можете да затриете всичко. Проблема е че ми е практически невъзможно да бекъпна половин терабайт. Та въпроса ми е каква е вероятността да издухам супата и има ли някакъв шанс нещата да станат културно по друг начин. RAID-a е създаден с mdadm - v1.6.0 - 4 June 2004, файловата система е xfs, кернела е 2.6.8.
Идеи?

Не ме разбирай погрешно ;)
(Мисля и сам се досещаш, че ) Ти не си първия , които се пита как да добави нови дискове до RAID без да загуби информация.
Потърси* в списъка http://www.linux-bulgaria.org/cgi-bin/namazu.cgi ( http://www.linux-bulgaria.org/archive/ ). Не много отдавна този въпрос
беше отНово повдигнат и даже си запазих .. ха ... я гледай ти :))

"//Отговор на Vasil Kolev vasil _@_ ludost.net
Re: lug-bg:  Разширяване на софтуерен RAID 0 с допълнителни дискове.
On пт, 2005-01-21 at 11:27 +0200, Христофор Памятних wrote:
> Здравейте,
> Чудех се дали номера може да стане сравнително безболезнено и без
> съсипване на вече съществуващия RAID масив.  Някакви идеи?

<спомен тип="мъгляв">
raidhotadd ? Май го имаше описано в RAID HOWTO-то...
</спомен>

п.с. нали за софтуерен raid става въпрос?
"
Пак ти си питал :)
Не знам до колко ще ти е от полза , защото преди не си отговорил дали ти е свършило работа.

* - и някак се чудя как чрез google не си намерил достатъчно информация или поне някакви предложения :?

Успех !