Re: lug-bg: Bind в chroot

  • Subject: Re: lug-bg: Bind в chroot
  • From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 18 Mar 2005 16:58:45 +0200

Vasil Kolev wrote:

> Блах. Я бегом до чешмата за по една студена вода...
>
> 1) chroot() на какъвто и да е демон е дребна, не особено смислена мярка,
> която стана модна в един момент. Аз поне грам смисъл не виждам в това,
> при условие, че като счупиш демона, можеш да пускаш всякакъв свой код,
> т.е. да направиш т.нар. userland exec(), и да го превземеш. В момента

Ако си root винаги можеш да се измъкнеш от chroot. Но ако нямаш root права,
измъкването е доста трудно да не кажа невъзможно ако нямаш достъп до fd,
което сочи извън chroot-а.

> както основно спамерите използват тия дупки за разпращане на поща, никви
> chroot()-ове или даже работа от други потребители не те спасяват.
> (това е малко като non-exec stack-а за x86 - елементарно е експоитите да
> се прекодират с return-into-libc, вместо със изпълняване на код от
> стека).

return-to-libc се решава с рандомизация на началният адрес на динамичните
библиотеки, когато се комбинира nonexec-stack|heap с рандомизация, нещата
стават доста по-трудни. Пак може да се напише exploit за дадена машина,
но той със сигурност няма да сработи на друга, дори и да е под абсолютно
същиото distro.

> 2) Flame-овете на тема диструбуции винаги стигат до религиозни войни, а
> без тях съвсем спокойно можем да минем.

Естествено всички знаем, че Slackware rulez ;-)

> 3) Спора ви по вашия начин е около 3 порядъка по-безсмислен от темата на
> самия спор. Стига пълнихте листата с глупости.

Фън да стаа :)

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/