lug-bg: Netiquette относно цитиране [Was: Re: lug-bg: Bind в chroot]

  • Subject: lug-bg: Netiquette относно цитиране [Was: Re: lug-bg: Bind в chroot]
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 21 Mar 2005 13:44:11 +0200

On Mon, Mar 21, 2005 at 12:41:05PM +0200, Danail Petrov wrote:
> [...]
[snip signature на Borj - не внася много реален смисъл в дискусията ;]

> Флейм ли целиш да постигнеш или какво ?
> Твоят мейл сега (и предишния) по-стойностен(ни) ли е(са)?

Не, не става дума за флейм; става дума за неща, които са... айде да не
казвам основи, но поне доста важна част от естествено възникналите норми
на поведение из мрежата - може да си го чувал като netiquette :)  Това в
момента не е критика или нещо такова, просто се опитвам да ти помогна да
си помогнеш сам в бъдещото ти участие в дискусии и в тази, и в други
мейлинг листи из целия свят :)

> REPLY-нах всичко , защото бях *ЗА* всичко което беше изписано ... не за
> конкретно нещо.

Специално за цитирането има много неща, които са възникнали като
възприети норми, и не само заради спестяване на мрежови трафик - голяма
част от де факто правилата са се развили естествено, за да е по-лесно на
хората да четат (не да получават или пазят по сървърите или клиентите
си, а да *четат* бързо и лесно) това, което си написал, след което да
могат лесно да го разберат, лесно да видят какво ти си добавил от себе
си в дискусията, и лесно да реагират на него, а не на предишното
съобщение - ако искат да реагират на предишното съобщение, могат да го
намерят малко по-нагоре в пощенската си кутия, или в краен случай в
архива на листата.

Тези неща ги пише на много места, но най-ясно май съм ги видял обяснени
(както и доста други, свързани с тях) тук:

http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html
http://web.presby.edu/~nnqadmin/nnq/nquote.html#Q3
http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html#ss2.1

> Както и да е , по принцип не съм конфликтна личност , и считам въпроса
> за приключен.

Надявам се да не възприемеш и моя отговор като някакъв вид заяждане или
нещо такова; наистина нямам това предвид.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx