Re: lug-bg: PostgreSQL performance

  • Subject: Re: lug-bg: PostgreSQL performance
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Mar 2005 13:38:04 +0200

On Wed, Mar 23, 2005 at 01:33:52PM +0200, Sertys wrote:

> Ми не, истината е че е с postgreSQL 8.0.1 нейтив компилиран пакет. И
> въпреки това се ВЛАЧИ!
> Ше го пусна скоро под любимия ми линукс и ще видя как се държи.

В 98% от случаите няма смисъл да задаваш въпроси от сорта на 'как да
подобря производителността', преди да си сложил поне един-два индекса...
Останалите два процента са случаите, когато наистина правиш SELECT или
UPDATE *без* WHERE-клауза, така че наистина не би имало смисъл от ползване
на индекси.

Първо, сложи поне няколко индекса.

Второ, пусни си query logging и сложи log_min_duration_statement=0, така
че да логва всички заявки; после сложи и log_duration=true, за да видиш
какво наситина за колко време се случва.  Виж кои са бавните заявки, виж
дали не можеш с още един-два индекса да ги подобриш.

Чак след това започваш да мислиш за истински performance tuning :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx