Re: lug-bg: Mozilla smtp and other stuff

  • Subject: Re: lug-bg: Mozilla smtp and other stuff
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 24 Mar 2005 11:06:38 +0200

On Thu, Mar 24, 2005 at 01:11:49AM +0200, Georgi Alexandrov wrote:

> Не виждам какъв е проблема с локален mail server на лаптопа,
> конфигуриран така, че да позволява изпращане (relay) само от 127.0.0.1
> (localhost) ?

Проблемът е в това какво ще прави *след това* този SMTP сървър - той ще
приеме съобщението, което искаш да изпратиш, и след това ще го изпрати -
накъде?

Има много SMTP сървъри по света, които не се отнасят добре към съобщения,
получени директно от сървър с адрес, за който се знае, че е dial-up или
кабелен модем или някакъв подобен вид.  Имало е много случаи, когато
системни администратори на доставчици на Интернет са имали проблеми с
въпроси от сорта на 'кой, по дяволите, е използвал еди-кой си адрес в
толкова и толкова часа, че да прати ето този спам, че хората, които са го
получили, сега ни се оплакват, и с право'.  Постепенно започват да стават
все повече доставчиците на Интернет, които (до много голяма степен правилно)
директно блокират изходящи SMTP връзки от 'масовите' адреси към външни
мрежи, като задължават потребителите да използват SMTP сървъра на
доставчика - в този случай все пак има малко повече възможност за контрол
над това кой какво къде кога е хвърлил.

Мисля, че това е проблемът, заради който беше започната тази тема - човекът
пита как да си настрои нещата така, че автоматично (или поне лесно) да
ползва правилния SMTP сървър за мрежата, в която е вързан в момента.
Както каза Дамян, laptop-net като че ли е най-доброто решение.

> Ползването на друг публично достъпен mail сървър позволяващ изпращането
> след някаква оторизация (защо не smtp-auth) също е вариант да.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx