Re: lug-bg: gpm config

  • Subject: Re: lug-bg: gpm config
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Mar 2005 15:23:27 +0200

On Sunday 27 March 2005 08:33, enter4o wrote:
> Здравейте отново съжалявам ако ви досаждам, но имам въпросче:
> Като пробвах да си инсталирам GPM за да си подкарам мишката ми даде някаква
> грешка, след което написах "dpkg-reconfigure gpm" и ми се появи това:
>

> debconf: unable to initialize fronted: Kde
> debconf: (Can't locate Qt.pm in @INC (@INC contains: /etc/perl
> /usr/local/lib/perl/5.8.4 /usr/local/share/perl/5.8.4
> /usr/lib/perl5 /usr/share/perl5 /usr/lib/perl/5.8 /usr/share/perl/5.8
> /usr/local/lib/site_perl.) at
> /usr/share/perl5/Debconf/FronEnd/Kde/Wizard.pm Line 7.)
> Debconf: falling back to fronted: Kde

Това означава, че си казал на debconf да използва като frontend  kde/qt style.
Можеш да реконфигурираш самия debconf да използва друг интерфейс с
dpkg-reconfigure debconf и да избереш dialog.

Понеже debconf може да работи и без frontends, то той само ги Suggest-ва:
apt-cache show debconf (и гледаш най-новата версия)
 (Suggests: debconf-doc, debconf-utils, whiptail | dialog | gnome-utils,
libterm-readline-gnu-perl, libgnome2-perl, libqt-perl, libnet-ldap-perl, perl
)

от тук разбираш, че ако ще използваш dialog като frontend ще трябва да
инсталираш едноименния пакет или пакета whiptail, ако все пак искаш KDE
frontend, инсталираш libqt-perl (където е и търсения по-горе модул Qt.pm) и
так далие.

след това реконфигурираш gpm, но като за начало той няма да ти помогне за да
имаш X mouse, остави го за сега иначе конфига му е в /etc/gpm.conf и там се
указва каква и къде е мишката. Ето ти моя например

device=/dev/ttyS0
responsiveness=7
repeat_type=ms3
type=ms+
append=''

> Ако някой може да ми каже какво означава и също така да ми каже защо като
> във всички сайтове пише че щом мишката ми е USB тя се намира на
> /dev/input/mice и линукса ми казва че тя се намира там, не мога да я пусна

изпълни cat /dev/input/mice и размърдай мишката, ако ядрото я усеща, то ще се
изплюва някакъв output.

ако няма резултат, публикувай някъде да видиме конфига на ядрото за да не
гадаеме кое е включено, кое е на модули и кое не е:
/usr/src/linux/.config
или най-добре
zcat /proc/config.gz > /root/config
ако го имаш.

Виж лога /var/log/XFree86.0.log

Можеш да си генерираш конфиг със самия X:
XFree86 -configure
за да видиш той какво намира (XF86config.new)

Най-напред си направи бакъп на директорията /etc/X11 да не омажеш нещо.

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB

  • Относно: