Re: lug-bg: mount reiserfs with different uid and gid

  • Subject: Re: lug-bg: mount reiserfs with different uid and gid
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 22 Apr 2005 00:47:41 +0300

В чт, 2005-04-21 в 21:15 +0300, Milen Trifonov написа:
> Здравейтре група,
>
> Искам да mount-на дял в юзерска директория например
> mount /dev/hdd1 /home/milen/new_hd.
> Как да го опиша в fstab, че като ми го моунтва owner
> на /home/milen/new_hd да бъде milen, а не роот. В man page на mount е
> посочена опция uid= и gid=, но само за някои файлови системи.
> А дялът е reiserfs. Системата е FC3 с ядро 2.6.11-1.14_FC3.
> Мина ми през ума да го моунтвам, като юзер, но искам да става при
> стартиране.

Ако го опишеш с опция 'user' във fstab, и направиш в някой от init
скриптовете да се прави su - username -c "mount /dev/whatever", не би ли
трябвало да сработи?

Друг момент е, че чистите unix файлови системи не могат да работят само
от едно user id, просто защото няма как да се направи mapping на нещата
в тях по някакъв приличен начин... Защо ти е да го правиш с reiser по
тоя начин, защо не се mount-ва от root, и просто там всичко не е
притежание на потрбителя?