Re: lug-bg: VPN

  • Subject: Re: lug-bg: VPN
  • From: Nikolai Alexandrov <niki@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 23 Apr 2005 23:40:43 +0300

Всъщност имате право, една dedicated машина би свършила добра работа. Хем ще прави ВПН-а хем ще nat-ва & firewallva машината отзаде (глупава боза, използва се поради тъжния факт, че доколкото знам счетоводния софтуер е предимно бозяв. Жалко. Знам за проекти в тази област, звучаха интересно, но според мене все още не са достатъчно mature. Поне с такова впечатление съм останал. Но въпреки всичко си пожелавам някой ден счетоводството да може да се прави под свободна ос... както и да е, сега за VPN става дума) Идеята е че предстои да ходя до града където е машината следващата седмица. Дотогава трябва да имам готово решение. Не ми се занимава (пък и нямам и мн мн време (меи)) да търся за толкова малко време добра цена за машина 2nd hand, да и отделя няколко часа за да я вкарам в работно състояние (пък и с финансите не е мн розово положението засега, но това е отделен въпрос) (но пък от друга страна... струва си да се замисля за есента примерно :)) Както и да е. В момента ви описах каква е ситуацията, радвам се че веднага почнаха да се получават добри отговори, надявам се да се получат още някои и в краина сметка да се стигне до решение :). Засега не искам да променям нищо там, откъм мрежова топология. Т.е. всичко което ще става ще е на логическо ниво (ехх уиндолс-а да го бяха направили кадърно - да поддържа каквото ти скимне). Но въпроса си остава: Какво може да се направи при условията 1) и 2). Понеже темата VPN е сама по себе си малко широка и интересна тема, предлагам и които има нещо интересно да каже по въпроса - да каже.

IPSec не работи през NAT
доколкото знам, защото "не
понася" пакетите да се
модифицират.

Що се отнася до това... преди малко прочетох че *специално* 2000 и нагоре може да работи с нат. Променя се начина на authentication малко, прави се една допълнителна проверка дали се минава през нат и става. Но на мене това не ми върши работа - win2000. А там поради ред причини е немислим ъпгреид. Може би някой хубав ден ще успея да ги подкарам нещата под линукс... и тогава няма да ги имам тия ядове. Но засега... :(.

offtopic: А и едно предложение към Васил Колев за догодина... Ако може и мрежовата сигурност да се записват лекциите както се записват linux-tu и linux-bg конференциите, ще е много хубаво.

пс: Като го измисля ще публикувам какво точно съм направил в този тред...

псс: Към Васил Панайотов: Първо благодаря за отговора, едно съвсем малко нещо ще те помоля да погледнеш - при мене пощенската програма не ти разчете писмото коректно отначало защото енкодинга указан в content-type полето в момента е charset=us-ascii Ако можеш да го промениш това (на UTF8) че да го прави коректно... Не че е голяма болка за умиране, но съм сигурен че има поне още няколко души, които не им се отваря по default на кирилица, ами на маймуница. no offense :) и още веднъж - няколкото излишни операции да го "разчета" си заслужаваха :).

Поздрави Николай