  • Subject: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Смешка от народното събрание
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 13 May 2005 19:10:42 +0300

On Friday 13 May 2005 17:56, Jordan P. Petkov wrote:
> Слушах го по радиото. (докато псувах вин98 за необходимостта от рестарт
> при слагане на PS/2 мишка)
>
> Някои от нещата, които ми направиха впечатление в изказването на
> господин министъра:
> - Спомена се за електронното правителство, и че "щяло да бъде съобразено
> с изискванията за мултиплатформеност"
> - каза се с горд тон "има пилотен проект в Кърджали" и след това с
> пренебрежителен  "ама ще видим какво ще излезе, ако има успех може и
> да се приложи и другаде"
> - Нито една от фирмите не била подала заявка за използване на услугите
> [...]

По-добре не се нервирай с политика ;-) Техническите решения и заключения на
министъра ги хвърляме на боклука [това е ясно], а относно разни сделки без
конкурси си има прокуратура и едва ли ние чрез този технически списък ще
успеем да възбудим разследване на нещата, има си компетентни власти които
рано или късно ще се заемат със случаите [може би след като мине съдебната
реформа, че да се европеизира Темида малко] ;-) дотогава плащаме, такава ни е
управата. То една ли държавна поръчка мина без конкурс.

Това което може да се направи е да се развиват свободни приложения които
облекчават взаимодействието между хората и държавата, като:

http://openfmi.net/projects/formaliz/
Submitted Description: Идеята на проекта е даде удобен мулитиплатформен,
графичен еквивалент на досовската програма на НОИ
( http://www.nssi.bg/download/index.htm ). Най-голямото неудобтсво на
сегашния софтуер е, че всяка година дефинициите на формулярите се променят.
При formaliz тези дефиниции се зареждат от RDF формат и много лесно се
модифицират.
Проекта е базиран е xul ( http://www.xulplanet.com/ ). Приложението работи със
xulrunner, който е под MPL лиценз, затова ще се разпространява самостоятелно,
а потребителите сами ще инсталират xulrunner.

http://openfmi.net/projects/biona/
и т.н.

Разбира се ясно е, че ако държавата беше отделила дори и малък %от
горепосочената сума за български софтуерни фирми да развият подобни софтуери,
но със *свободен лизенз* щеше да е най-добре, но ние сме още доста зле
проектирани като държава [което също е ясно], но уж се пооправяме.

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG