Re: lug-bg: backup linia za mail server

  • Subject: Re: lug-bg: backup linia za mail server
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 01 Jun 2005 17:22:35 +0300

В ср, 2005-06-01 в 17:47 +0400, Boris N написа:
> Здравейте група,
>
> От известно време доставчика ми за интернет доста влоши качеството,
> затова съм решил да изградя backup линия. Интересува ме дали и как ще може моят mail server
> да се ползва при условие че първата линия отпадне и съм на backupa.
> За SMTP ползвам sendmail.

Става много лесно през DNS. Да кажем, че домейна ти се казва
example.com. Зоната ти изглежда като нещо такова:

@       IN      SOA     example.com. root.example.com. (
                              1         ; Serial
                         604800         ; Refresh
                          86400         ; Retry
                        2419200         ; Expire
                         604800 )       ; Negative Cache TTL
;
@       IN      NS      ns1.example.com.
	IN	MX	10 mail.example.com.
$origin example.com.

mail			IN	A	1.2.3.4

После си пускаш втора линия, и на нея IP-то, което се дава на mail
сървъра ти, нека да бъде 9.9.9.9, тогава правиш зоната да изглежда така:

[...]
	IN	MX	20 backup-mail.example.com.
$origin example.com.

mail			IN	A	1.2.3.4
backup-mail		IN	A	9.9.9.9

Другото е да настроиш linux машината да праща правилно изходящите
пакети, прави се с ip route, командите са нещо такова:

ip rule add from 9.9.9.9 iif lo table 3
ip route add table 3 default via backup-gateway
(най-добре прегледай документацията по въпроса).