Re: lug-bg: predlojete antispam za sendmail

  • Subject: Re: lug-bg: predlojete antispam za sendmail
  • From: Kiril Todorov <voland@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 23 Jun 2005 18:08:50 +0300

gggg ggg wrote:
zdraveite,

triabwa mi izpitana anti-spam sistema.(da ne otkrivam
toplata voda nanovo)
tova koeto mi e neobhodimo e neshto koeto da tup4e v
bazadanni/hash_file spamerskite adresi/domaini i/ili
da se updeitva ot niakoia anti-spamerska lista

sistemite sa slackware-ta + sendmail-i
ne sa kraino stari versii :-)

g.

Спамерските адреси са фалшиви, в 99% от случаите. Т.е. да ги тъпчеш в
база е безсмисленно.

Това което може да използваш и има смисъл са dnsbl листите, за повечко
информация как се пускат със сендмейл, намерих това:

http://lugoj.org/docs/rbl.html

Може и да не е най-точното упътване, sendmail не ползвам.

Второто нещо, след rbl-a е програмка за анализ съдържанието на мейла,
примерно spamassassin (http://spamassassin.apache.org) или dspam
(http://www.nuclearelephant.com/projects/dspam/)

За това как се интегрират със sendmail, можеш сам да прочетеш във
съответните упътвания.