lug-bg: Омазани пакети за XFree86, xkb проблем, Debian Sid

  • Subject: lug-bg: Омазани пакети за XFree86, xkb проблем, Debian Sid
  • From: Andrey Andreev <andreev@xxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 27 Jun 2005 16:50:41 +0300

Здравейте,

Превеждам си питането, което зададох преди няколко седмици към
debian-user, и се надявам вие да успеете да ме светнете по следния проблем:

Преди известно време направих нещо определено тъпо с моя Debian,
upgrade-вах от repository, което определено не беше предвидено за
инсталиране на нормален Дебиан:

#maemo
deb http://repository.maemo.org/ maemo ossw
deb-src http://repository.maemo.org/ maemo ossw

Ако се чудите какво е това - това е repo с най-различни щуротии които
трябва да се поставят в sandbox, предоставящи среда и инструменти за
разработване на програмки за новия Нокиа 770 линукс таблет. Пакетите не
са предвидени за ползване извън sandbox-a.

Та значи, поставих аз горните редове в  /etc/apt/sources.list на моята
машина и пуснах dist-upgrade (немалко пакети бяха подменени), след което
поинсталирах още разни пакети от там. След което забравих точно какво
съм инсталирал. След което се усетих какво съм забъркал, махнах репото
от sources.list, но тъй като състемата работеше без проблеми, реших да
разчиствам друг път.

След около месец, след upgrade на X, xkb спря да работи (layout-ите
изчезнаха и не можех да преключа на кирилица). Забелязах, че
/usr/X11R6/lib/X11/xkb не съществува и направих симлинк от /etc/X11/xkb/
към него. След което, за моя изненада, Х стартираше нормално, но
клавиатурата ми не работеше правилно (можех да Ctrl-Alt-Bksp, NumLock
реагираше, дори можех да сменям xkb групи с RWin според ScollLock
индикатора ми, но не можех да напечатам букви или цифри или, например,
да Ctrl-Alt-F1, и т.н.)

Изтрих симлинка направен в по-горния абзац, и клавиатурата проработи
нормално, но отново не можех да превключа на кирилица или произволен
друг layout. В тази ситуация XFree86.0.log съобщаваше, че:

	Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap

Прекарах доста време в издирване на пакети дошли от maemo repository-то
по-горе (има ли някакъв нормален начин да се направи това? Ако има, моля
 кажете ми!) и да downgrade-вам всеки намерен пакет до съответния в
Debian unstable (който ползвам). За съжаление не успях да се справя с
проблема (не открих всички заменени пакети може би). След това diff-нах
/etc/X11/xkb/ към такава на работещ Sid, но разлики нямаше.

Тъй като
	dpkg -S /usr/X11R6/lib/X11/xkb
ми казва, че липсващият симлинк принадлежи в пакета libx11-6, и тъй като
в момента в който се появи проблема ползвах версия на пакета от maemo,
съм доста убеден, че причината за моите проблеми се корени именно в
upgrade-a, който направих от maemo.

Преинсталирах много пакети, свързани с Х. Нямам нищо против да
преинсталирам още много, и дори да загубя конфигурационни данни, тъй
като за момента алтернативата ми е преинсталиране от нулата, а това би
ми било неприятно (въпреки че ще е по-лесно, предпочитам да оправя
проблема).

Всякакви идеи са добре дошли!

Предварително благодаря,

Андро