Re: lug-bg: sshd dava nqkakvi osobenni nesta

  • Subject: Re: lug-bg: sshd dava nqkakvi osobenni nesta
  • From: Rosen Balchev <ksevala@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 23 Sep 2005 13:35:37 +0300

Tova sus kluchovete sum si go mislil ... no se nalaga da si ima user i pass .. zastoto na tazi mashina sftp i neznam kakvo si oste, i neznam si kolko oste useri , deto ste revnat do nebeto ako neznam kakvo si zabranq ..

 Reshih da vzema slednoto reshenie ... slojih limit na ssh na port 22 burst 5/ 1/s
i vdignah grace-time-a na sshd-to ...

Istinskiq problem ne mi beshe che nqkoi sh mi se logne na mashinata ... zastoto 16simvolna parola s vsqkvi simvoli , pri da kajem 1mbit , znachi nqkolko vek-a.

Istinskiqt problem e che mashinata pravi ishodiast trafic do nqkvi si polski IP-ta sus 4MBit , koeto me navejda na edna misul , che nqkoi spoofi polskoto IP , ima loc. mreja do men .. i si mi tvari vanshniq kanal...

nqkoi znae li saotnoshenieto na traffic-a na ssh-a .. t.e. ako az izkarvam 4Mbit traffic navun , to kolko trqbva da vliza navutre (misleh si 1/3 - pravih edni opiti) .. a az nqmam tolkova mejdunaroden  kanal , s kolkoto mi e vkarano ...

 nqkoi imal li e podobni podozreniq , i spored vas osnovatelni li sa ???

blagodarq vi predvaritelno ..
n 9/23/05, Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx> wrote:
В пт, 2005-09-23 в 12:20 +0300, Kiril Todorov написа:

> Защо изобщо ползваш пароли? Забрани на sshd да пуска какъвто и да е друг
> логин освен публични ключове.

... И после се надявай искрено, че 1) някой гаф няма да замаже
authorized_keys, 2) че ще имаш достъп до машината с ключовете си, и 3)
че изобщо няма да ти се случи нещо лошо на ключовете. Паролата е може би
най-добрия резервен начин да си влезеш на машината при проблем, да се
спре е леко самоубийствено ...