Re: lug-bg: DVD към XVid?

  • Subject: Re: lug-bg: DVD към XVid?
  • From: Dimitar Tomow <the.real.maniac@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 08 Oct 2005 16:17:55 +0300

Stefan Stefanov wrote:

Някой има ли опит в конвертирането на DVD към XVid с Linux?

Не малко, но не и много.

Лично аз предпочитам mplayer/mencoder.
От man страницата може да се разбере всичко само трябва да се отдели време, има и няколко примера.

Като цяло в исторяита с DVD <-> xvid mencoder има 1 , да правилно - само 1 проблем :( и то сериозен.

Не създава _правилни_ mpeg файлове - мисля беше парвилно mpeg контейнер.
Или може да се каже правилен от гледна точка на програмите за dvd authoring, макар че следих един bugreport точно за този проблем и в крайна сметка се оказа, че наистина mencoder не създава "правилен" mpeg. Какво обаче означава накратко това -> че ако искаш дадения файл в mpeg(кодиран с xvid) да го пре/върнеш отновно в DVD (диск четящ се от dvd player-ите) ще трябва пак да го минеш , но този път с mjpegtools. Не че го енкодваш на ново , ами просто - командата сега не я помня точно; го превърташ от една лента на друга, но вече на новата е указан правилно header-a на mpeg файл-а и после dvdauthor или vcdimage го разпознава ок , прави ти dvd структура и прочие, записваш и всичко е ок.

Имаше един workaround , но лично за мен не работеше успешно.
mplayer -dumpfile file.mp2 -dumpaudio theencodedFILE
mplayer -dumpfile file.m2v -dumpvideo theencodedFILE
после подаваш на vcdimage файловете (ако не се лъжа така беше), но в крайна сметка ставаше разминаване м/у звука и картината , играх си около месец с mencoder и dvdauthor/vcdimage и прочие ... но краен добър резултат нямаше, най-доброто което постигнах беше закъснение на звука спрямо картината от около 1-2сек. Не харесавм mjpegtools , защото (1) командния интерфейс на mencoder ми се вижда по-лесен/правилен/логичен и (2) mencoder е доста , доста по-бърз , а като видео качество някога mjpegtools прави по-добри, някога mencodeer , но трябва да гледаш под лупа и т.,н.

Иначе от към ДВД към хвид ,проблем няма ! всичко си прави на 6 и то бързо , и то с качество , съвета ми е да ползваш 2pass xvid encoding :)

моята система е/беше:
mplayer 0.96* || 1.0.6 || 1.0.7 - сам си го компилирах от изходния код (не е голяма философия, само трябва да имаш нужните dev пакети - хедъри , библиотеки , прочие).
Debian GNU/Linux unstable

не помня добре, но мисля ,че беше тази версия, бяхрешил да върна назад и да видя дали нещата не са били в миналото ок,но уви.;)

Успех.

Бях си описал някъде командите ,където ползвам в случей , че забравя как стоят нещата :) даже бях си направил едно скриптче (простичко) което просто взима файловете в тек. директория ,конвертира ги (от dvd , към xvid и обранотно) и ги слага в теб посочена директория.

offtopic: при мене цялата история почна от това, че мой приятел искаше да гледа изгубени , но аз ги имах в xvid вариант и трябваше да запиша 3 тона СД-та или СД-рв-та. , поради което реших да го правя на двд, тъй като имаше dvd плеър. Направих му само едно ДВД ,но проблема е , че звука изоставаше лошо :(

пп: може и нещо да съм пропуснал, ако има въпроси питай, но както казах по-горе опита ми е базиран на 1 месец упорита борба и някои случайни занимания като вадене на части от даден видео файл или музика от филм :)

  • Относно: