  • Subject: Re: lug-bg: X prez putty
  • From: Стоян Цалев <stockton@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 21 Oct 2005 16:58:43 +0300

На 21.10.2005 12:26 Andrey Andreev написа:
Не е задължително всичко да е през ssh. SSH се ползва за
аутентикация,впоследствие трафика може да минава по високите портове,пише си
точно от-до кои,за да си настроиш файъруола.Клиента може да изиска криптиране
на целия трафик, тогава вече всичко е през SSH. Също така сървъра може да се
настрои да отказва некриптирани сесии,което е твърде препоръчително според
мен.

www.nomachine.com - има всичко необходимо като документация

> Като цяло е това най-бързия отдалечен
> десктоп който някога съм виждал.
ОТВРАТИТЕЛНО бърз :) За гаврата се вързах през 14кбит модем и макар и бавно,
_почти_ можеше да се работи с КДЕ-то. Например ставаше да си прочетеш
пощата... При 64кбит и нагоре вече започва да лети. М-у другото,степента на
компресия се указва от клиента. По подразбиране настройките са за АДСЛ,но
ISDN дава малко по-добри резултати в общия случай. Ако се ползва в
LAN,компресията става излишна и всъщност бави.

> Почти цялата тая щуротия е GPL-ната (протоколи, алгоритми), с изключение
> на GUIто за клиента и разни административни щуротии по сървъра, които се
> продават отделно, или са с разни ограничения. Тук обаче хората от Kalyxo
> се хващат с тези от NoMachine, и с малко реимплементация правят изцяло
> GPL-нат сървър, наречен freenx. Аз си го сложих с aptitude install freenx.
>
> Свободен клиент също се пишеше някъде, но тъй като безплатният на
> NoMachine не е осакатен, съм готов да почакам докато стане.
Свободния се казва knx,но не го препоръчвам,заради проблеми (или по-скоро
разлики от клиента на !М) с формата на локалния кеш (не са съвместими) и
някакви недоуточнени грижи със закачането към стари сесии... но докато си
говорим,тези проблеми може да са с един по-малко :) Та не е лошо да се следи
прогреса на knx.

И още нещичко - не е нужно да допускате потребителите до шел през SSH,за да
ползват NX сървъра - слагате ей това в sshd_config:
AllowUsers nx@*.*.*.* *@::ffff:127.0.0.1 *@127.0.0.1
Сещате се...

Айде ползвайте със здраве...

Стоян