lug-bg: Относно FreeNX

  • Subject: lug-bg: Относно FreeNX
  • From: "MafiaInc" <mafiainc@xxxxxxx>
  • Date: Sun, 23 Oct 2005 20:18:43 +0300

Стана ми интересно колко ли бързо се работи с тази NX технология и FreeNX сървър ?

Досега на работа имах инсталиран X сървър чрез cygwin, с който използвайки
putty (заради proxy сървъра), правих тунелиране на портовете 6000-6003 към
localhost иии по този начин успявах да си стартирам някое друго X приложение
от вкъщи.

Почти цял ден ми отне инсталацията на FreeNX сървър на Slackware, но
повярвайте ми .. заслужаваше си !! В момента мога не само да отворя X
приложение, но цяло едно KDE и да си работя в него спокойно, мога дори да си
гледам клипчетата снимани от засичане на движение в стайата, с помоща на Уеб
камерка и Motion (http://motion.sourceforge.net/).

Ако някой има затруднения с инсталацията на FreeNX сървър, ще помогна. Вече
изучих принципа на работа, не представлява нищо сложно, като го поровичка
човек цял ден.

Това, което ви трябва за да започнете е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО CVS версията на FreeNX:
$ cvs -d:pserver:anonymous@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:/cvsroot/freenx login
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:/cvsroot/freenx co freenx

Същинското ядро и библиотеките, които се крият зад цялата NX "магия":
http://www.nomachine.com/sources.php

Инструкцията, която следвах :
http://fedoranews.org/contributors/rick_stout/freenx/freenx.txt

Ако случайно срещнете пречки питайте.