Re: lug-bg: DNS "неволи"

  • Subject: Re: lug-bg: DNS "неволи"
  • From: Nikola Antonov <nikola@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Nov 2005 00:02:12 +0200

On Monday 31 October 2005 15:34, Атанас Мавров wrote:
> Здравейте,
> проблема не е свързан точно с линукс, но тъй като тук има хора които могат
> да помогнат ще си позволя да питам... (надявам се да няма сърдити)
> Накратко проблема е следния - налага се да купувам домейни, като винаги до
> сега съм посочвал служебния DNS като сървър който ще обслужва съответната
> зона. Но... последния път от фирмата регистър ми казаха, че нашия DNS не е
> "регистриран като такъв в root неймсървърите в интерне". Предвидили са
> възможност от регистратора да се направи glue запис и така да ползвам пак
> [...]

Да позня ли? Става дума за .bg домейни, нали? Личи както по изискването за
наличие на GLUE запис, така и по бързината на поддръжката;) Първото го
приветствам, но второто...

В общи линии разликата е, че регистраторът ти освен ресурсни записи от типа NS
за сървърите, на които се намират зоновите файлове, съхранява и A записи за
тях.

"A glue record is an "A" record used to glue the DNS tree together. A zone
transfer of a root zone includes (in the root zone) the "A" records for the
name servers in a subdomain of the root even though these records really
belong in the subdomain. Such records that are returned out of place are
called glue records"[1].

[1]
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/iaabu/cddm/cddm111/adguide/dns.htm

http://hosting.logos-bg.net
Free DNS hosting, Debian jigdo files, Arch Linux
Public GnuPG key at http://wwwkeys.pgp.net
Fingerprint: AD64 2468 0AB4 B298 E7E3 92DA 15F5 7AC5 A05E 0F63