lug-bg: ext3 partition resize

  • Subject: lug-bg: ext3 partition resize
  • From: Vladimir Paskov <vlado-paskov@xxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Nov 2005 13:04:12 +0200

Здравеите група,
от части поради работата ми и поради глупостите които учим в
университета ми се налага да направя инсталация на някоя бозичка
(windows). Тъикато наличните ми свободни компютри се изчерпаха търсех
алтернативни варианти.

Първият които се сетих беше емулация използваики QEMU, успях да подкарам
нещата но не съм много доволен от бързодеиствието. :) (навярно се дължи
и на не чак толкова силната ми машина).

Та на конкретния въпрос. Втория начин които измислих за инсталация на
windows на машината ми без да развалям перфектно работещия ми Debian
GNU/Linux бе да ресаизна единия партишън (ext3) на 10ГБ и да освободя 8
за инсталацията на windows. Попитах google какво знае по въпроса и тои
ми върна parted и resize2fs. След прочитане на това какви са
възможностите да прецакам всичко, буутнах едно knoppix CD и започнах
процедурата. Първия опит бе с resize2fs всичко мина както трябва
партишънът се смали на 10GB рестартирах системата пуснах едио dh (alias
на df -h) което потвърди че партишъна е 10GB, стартирах cfdisk но според
него партишъна, които бях ресаизнал все още си стоеше 18GB. Върнах
обратно партишъна до предишния размер и пробвах с Parted които отново
оспя да смъкне партишъна на 10 GB но отново cfdisk си мислеше че е
18GB.

Според вас какво не правя както трябва, и защо cfdisk си мисли че
партишъна е 18GB и не трябвали следкато съм го смалил на 10 GB
останалите 8 да се считат за празно пространство? Ако имате някакви
алтернативни начини за инсталация на боза можете да споделите и тях?

Благодаря предварително за отговора.
--
Vladimir Paskov <vlado-paskov@xxxxxxx>