Re: lug-bg: Monitori i Xfree86

  • Subject: Re: lug-bg: Monitori i Xfree86
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 12 Nov 2005 17:59:17 +0200

На 12.11.2005 14:23 Shadow Percival написа:
> Sugaliavam che pisha na latineca no oshte ne sum kiriliziral linuxa si.
>

> Naletqh na oshte edin problem. Kakvato i razdelitelna sposobnost i
> opresnitelna chestota da zadam na monitora si toi postoqnno treperi.
> Sluchaino da znaete instrument koito avtomatichno da opredeli na kakvo e
> sposoben monitorut mi da go preporucha na X?
>
> Harduerut e:
> Monitor: Sony Multiscan E530
> Video: Ati Radeon 7500 64mb ram

Коя дистрибуция ползваш? Да не си инсталирал Slackware?
Ако е така:
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/slackware-xorg.conf.txt
Преписвам го тук:
Създаване на xorg.conf на Slackware
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Инсталирайте тези пакети:

http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/ddcxinfo-knoppix-0.6_5-i686-vslive1.tgz
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/hwsetup-1.0.14.vs2-i486-2.tgz
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/hwdata_vs-0.148.1.1-noarch-0.tgz
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/vsxorgconf-1.0-noarch-2.tgz

Командите за инсталирането им:

# installpkg ddcxinfo-knoppix-0.6_5-i686-vslive1.tgz
# installpkg hwsetup-1.0.14.vs2-i486-2.tgz
# installpkg hwdata_vs-0.148.1.1-noarch-0.tgz
# installpkg vsxorgconf-1.0-noarch-2.tgz

Спрете Xorg. Спрете GPM (ако е пуснат)
с командата (с права на root):

# /etc/rc.d/rc.gpm stop

Стартирайте hwsetup (с права на root):

# /sbin/hwsetup -p

Стартирайте скрипта vs-xorg.conf:

# vs-xorg.conf

Готово. Вече имате конфигурационен файл xorg.conf.

Ако желаете да настроите каква да бъде клавиатурната подредба
можете (преди да изпълните vs-xorg.conf) да създадете конфигурационен файл
"/etc/sysconfig/vslive" с такова съдържание:

------- начало на файла /etc/sysconfig/vslive ------
vsConfig_Language=bg
vsConfig_KeyMap=phonetic
--------- край на файла /etc/sysconfig/vslive ------

Горните настройки са за българска фонетична клавиатура.

Следващите са за българска бдс:
------- начало на файла /etc/sysconfig/vslive ------
vsConfig_Language=bg
vsConfig_KeyMap=bds
--------- край на файла /etc/sysconfig/vslive ------

Този скрипт се използва в дистрибуциите VS Live и VS Live mini-CD.

Разбира се може ръчно да редактираш xorg.conf използвайки резултата от
командата
ddcxinfo-knoppix --monitor

За кирилизацията:
http://d.interbild.net/vstoykov/linuxdoc/bg-howto/