Re: lug-bg: markirovka i MASQ - SOLVED :-)

  • Subject: Re: lug-bg: markirovka i MASQ - SOLVED :-)
  • From: "Nikolai Stefanov" <nik@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Dec 2005 16:06:28 +0200

On Sun, 04 Dec 2005 22:11:19 +0200, Plamen Tonev wrote

> fwmark-а не ти се губи заради маскарадинга, а заради това, че
> маркирането не става така както си го представяш (подменяйки  и
> пъхайки
 цифрички в пакета) а в структури, които кърнела използва за
> да проследи
 пакета, и затова в момента в който пакета напусне
> машината забравяш за
 това 'оцветяване'.

Това всичкото е ясно, цялата работа - мерене,маркиране,маскиране,шейпване, се прави на една
машина, но като прочетох отговова на писмото ми светна че самата маркировка я правя във
forward chain-a, където всъщност е и маскарадинга, та маскарадинга се е правел ПРЕДИ да
се стигне правилото за маркировка; чисто и просто сложих маркировката да се прави на input,
и всичко е ОК - филтрите на изходящия интерфейс си match-ват.

Благодаря за съдействието, беше ми от полза да си размърдам междуушното пространство :-)

> Според мен най-лесно е да използваш WRR shaper (така няма да губиш
> IP-тата на маскираните на външния интерфейс) и ще можеш да ги shape-
> ваш
 на същата машина. Не разбрах всъщност отзад има ли друга машина
> която
 искаш да shape-и? Ако политическите причини за неразбутването
> на
 антиката с ipchains са толкова важни, може да поискаш от
> "главния
 политик" да отдели една машина за shaper пред NAT-а ти ;-)

--
Nikolai Stefanov