Re: lug-bg:Postfix

  • Subject: Re: lug-bg:Postfix
  • From: Атанас Мавров <bugar@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 6 Dec 2005 17:44:14 +0200

На 6.12.2005 17:00 Georgi Georgiev пише:
> Благодаря на всички за коментарите, но ,честно казано, не ми помогнаха
> много, тъй като съм достатъчно неопитен и не разбрах много от нещата.
Ами както ще ти кажат повечето хора от този списък, нещата може да се оправят
с четене...

> До тук ми стана ясно следното:
> 1. Да прочета http://www.postfix.org/postconf.5.html и
> http://www.postfix.org/BASIC_CONFIGURATION_README.html  - Що се отнася до
> прочитането -прочетох ги.
> 2. Да преразгледам "mynetworks".  Това ми създава
> известни затруднения, защото не схванах как да разширя обхвата, за да мога
> да изпращам писма на практика към всички възможни домейни.
> (smtpd_recepient_restrictions = permit_mynetworks ,
> permit_sasl_authentication)
Може би аз бъркам нещо но тук трябва да укажеш кой има право да получава поща.
В случая както си го написал си разрешил получаването на поща за адресите
записани в mynetworks.
Като пример може да се посочи нещо от рода
smtpd_recipient_restrictions =
                        reject_invalid_hostname,
                        reject_non_fqdn_hostname,
                        reject_non_fqdn_sender,
                        reject_unauth_destination,
                        reject_rbl_client zombie.dnsbl.sorbs.net,
                        permit_mynetworks

> 3. Мислех си, че съм конфигурирал
> sasl_authentication, но как да проверя дали е правилно?

> 4. Относно
> smtpd_sender_restrictions = hash:/etc/postfix/access, си мисля, че съм
> поставил коректните записи в /etc/postfix/access.
Освен да ги поставиш във файла, трябва и да го "хешираш".
Може да го направиш с командата postmap.

> 5. Когато разглеждам
> върнатото съобщение :
> host homecomputer.co.nr[82.146.34.249] said: 550
>     5.7.1 <georgi@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>... Relaying denied. Proper
> authentication required. (in reply to RCPT TO command)
> ме обхващата някои съмнения. Този IP адрес 82.146.34.249 не е очакваният от
> мен. Сървърът работи на друг адрес. Аз си регистрирах безплатне домейн
> homecomputer.co.nr  и с http нямам проблеми http://homecomputer.co.nr
> отваря моя сайт. Писмата обаче се връщат от друг IP адрес. Какво означава
> това ?
Тук може би трябва оправиш DNS, като укажеш правилни MX записи

Успех

  • Относно: