Re: lug-bg: Firefox plugins

  • Subject: Re: lug-bg: Firefox plugins
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Dec 2005 14:27:00 +0200

On Tue, Dec 20, 2005 at 12:30:11PM +0100, Ivan Bogouchev / Иван Богушев wrote:

> Дааам, то и аз за това първо се сетих, но ми се струва странно, че
> парче код може да разбере пътя до файла на библиотеката от която е
> заредено, пък и да проверява после дали е линк, че ако е линк да
> намира истинския файл и т.н.
>
> Просто се чудех дали е някаква приумица на Сън или има логично обяснение.

Логичното обяснение може да бъде примерно, че различните браузъри - или
дори различните версии на един и същи браузър - може да си държат
плъгините в различни директории :)  Къде тогава трябва да стоят
файловете, които самият плъгин ползва?  Има два варианта - или самият
плъгин си има hardcoded път към файловете, и за всеки браузър трябва
файлът с плъгина да бъде копиран в някоя друга директория (при което,
освен всичко друго, на диска има няколко копия от този файл, което заема
място и създава възможност за пропускане на едно-две при обновяване),
или... другият вариант вече би трябвало да бъде ясен :)

Така де, всъщност причините са няколко:
- да няма няколко копия на плъгина по диска, които заемат излишно
  място;
- да няма нужда да излизаш на лов за всички копия при обновяване или
  премахване на пакета / плъгина;
- да няма нужда самият плъгин да си знае твърдо някакъв път към
  допълнителни файлове.

И преди някой да се е обадил, не, не е добра идея плъгините за *всички*
браузъри да седят в една директория... причините би трябвало да са
очевидни - или несъвместимост, или просто избор на различни плъгини :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx