Re: lug-bg: Полу умрял твърд диск

  • Subject: Re: lug-bg: Полу умрял твърд диск
  • From: Ivaylo Toshev <ivaylo.toshev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 25 Jan 2006 08:06:06 +0000

   Има една фирма занимаваща се с възстановяване на данни от диск.
Не помня името но се намира на 5-тия етаж в сградата на БИЦ-ИЗОТ на 7-ми километър на Цариградско шосе в София. Има обаче една особеност - човека там не е много в час със LINUX така, че ако файловата ти система е нещо по-различно от FAT32 или NTFS, трябва изрично да го попиташ дали ще се справи.

Alexander Panov написа:
Здравейте

Ще започна леко шеговито, даже с рима...
Нищо че ми се плаче в този студ и тази зима...
Диска гръмна ненадейно, що да правя аз!?!
- Обади се на приятел - прошепна ми нечий глас.

Вчера имах едно писмо дето се правех много на умен. Първо спах много гадно, даже почти не спах заради нерви. Второ отивам на работа включвам техниката и почвам бавно, монотонно и неутешимо до плача. Диска на работния ми компютър не работи както трябва. Първоначално развърта, почна да зарежда и по едно време ЧУКкккк, главите се паркират диска се изключва (намалят му се оборотите) след това отново се развърта със стандартната проверка и продължава да чете. Това нещо го провеше 2 или 3 пъти докато не забие и трябва да рестартирам компа от копчето (разбирай бутона на предния панел на компа). Издържа мисля че 4 такива рестарта и на петия рестарт SCSI контролера вече не разпознаваше твърд диск. Това нещо най-вероятно е станало поради температурата, в стаята която е компютъра има парно но ми е хладно на ръцете 14 - 15 - 16 градуса да е. Но във всички случай ще има 10 градуса промяна на температурата от работно състояние на диска до неработно и обратно.
Сега продължавам да си плача тихичко и неутешимо, джиткам в интернет с една Жива Линукска дистрибуция.

Първо ще запуша една планка отзад на компа която спомага за вентилацията, вече 1 час съм с Линукс от компакт диск. Донякъде се е нагрял компютъра, ще рестартирам да видя дали SCSI контролера ще разпознае диска или да продължавам да го затоплям.

Еба си кочината, котур, щайга, кафез... Аз за жена си не се грижа толкова, ама и аз съм един катил...

Знаете ли някоя фирма занимава ли се със съживяване на SCSI (Макстор Атлас 4, 36Гиги) дискове? Трябва ми само 1GB от диска да си ги изсмуча, където са ми паролите, пощата и текущите проекти. Знам че задавам вече зададен тука въпрос, но паралелно търся в архива на групата.

Развеселителното четиво за сутрешното ви кафе подготви Алекс Панов