lug-bg: Как да запазя source IP при mod_proxy?

  • Subject: lug-bg: Как да запазя source IP при mod_proxy?
  • From: Georgi Hristozov <lists@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 07 Feb 2006 00:02:05 +0200

Здравейте! Имам един проблем с Apache 2, вече го обсъждахме в един форум, но още не мога да намеря решение. Едната от машините е с Windows, но се надявам да няма флеймове, тъй като става дума за конфигурация на Apache. Както и да е, имам следната конфигурация:
INTERNET <-> Windows box <-> Linux box
И на двете машини имам Apache 2 (на рутера е 2.0.55, на Linux машината е 2.2.0). На Windows-ката имам следната конфигурация за reverse proxy:

<VirtualHost *:80>
     ServerAdmin webmaster@xxxxxxxxxxxx
     ServerName daffy.zloba.ath.cx:80
     ServerAlias daffy mdk.wtf.la mdk
     ProxyPass / http://192.168.0.2:80/
     ProxyPassReverse / http://192.168.0.2:80/
     ErrorLog logs/daffy/error.log
     CustomLog logs/daffy/access.log combined
</VirtualHost>

ProxyRequests Off

Хубаво, всичко си се логва в logs/daffy/access.log на Windows-ката машина. Но за другата машина (daffy), целият свят е с IP-то на рутера пред нея. Та въпросът е как да накарам mod_proxy да изпраща в http header-ите истинските IP-та на клиентите, а не това на рутера. Как ли не се мъчих да ровя из документации, не съм сигурен дали не може да стане с mod_rewrite, вече съвсем загубих надежда за директивите на mod_proxy. Искам да подчертая, че не става дума само заради лиготията да мога да си гледам логовете с от Linux box-а. Имам хостнати неща на него и е много важно да знам IP-то на клиентите, логването все ще го скалъпя със записване на X-Forwarded-For. Надявам се всичко това да е осъществимо само с Apache, тъй като конфигурацията на NAT и port forwarding е деветте кръга на ада. Благодаря предварително!

--
Georgi Hristozov / webmaster@xxxxxxxxxxxx