Re: lug-bg: Филтър за поща на друга машина?

  • Subject: Re: lug-bg: Филтър за поща на друга машина?
  • From: Anton Titov <anton@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 04 Apr 2006 21:33:28 +0300

Ами аз (на host.bg) така съм го направил и работи чудесно. С тази
разлика, че при мен направо delivery agent-a съм го писал аз и вътре в
него съм набучил проверката за спам и за вируси, т.е. имплементациите на
протоколите на clamav и spamassassin. Съвсем реално е и spamd да върви
на една машина, а spamc-то на друга, с уговорка, че аз spamd не бих го
окачил да слуша на външно IP.

Amavis е нещо, без което според мен си струва да минеш, имайки предвид,
че той ти трябва задължително само ако ти трябва да си парсираш мейлите,
да вадиш атачмънтите и да ги даваш на антивирусна, която не може да
парсира мейли, вместо което по-добре да ползваш clamav, който спокойно
парсира мейли и парсера му е писан на C, а не на Perl, плюс това clamav
е с тредове, не с процеси и от към памет е сравнително икономичен.

По-малкото зло от amavis е procmail, който лесно можеш да накараш преди
да деливерва мейлите да ги пайпне през програма и после по някакви
критерии (според каквото е натикал spamassassin в хедърите) можеш да ги
отклоняваш мейлите в /dev/null или на друго място.

Антон