Re: lug-bg: Има ли хора с Алфи (Alpha server/station) тук?

  • Subject: Re: lug-bg: Има ли хора с Алфи (Alpha server/station) тук?
  • From: "Vesselin Kenashkov" <kenashkov@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 14 Apr 2006 17:21:54 +0300

Аз ще пробвам и FreeBSD 6.0, може да има промяна. Прави ми
впечатление, че в хардуерните бележки на freeBSD въобще не се
споменава нищо за машини с ev7 процесор (не че има шанс да си купя
такава де - те са с rdram и са безумно скъпи), да не би да не
поддръжа?
 Моите и двете са еv56, (като не бях сигурен за as1200, но пак в
хардуерните бележки на freeBSD пише, че е 56, а не 5).
 Васко, ev45 е наистина много старо и мсиля, че почти никоя ОС
(gnu/linux и BSD) не го поддържа - щом имаш работещ Debian - май няма
смисъл да си губиш времето с опити с други ОС. Мисля, че CentOS и
Alphacore (alphacore.info - неофициален порт на fedora за alpha) са за
ev5. Разбира се openVMS би трябвало да тръгне.
 Ти от серийна конзола ли си пробвал? Аз така инсталирах само rh7.2 -
нямаше проблем.
 За да качиш openVMS oбаче ти трябват малко по-специални SCSI
кoнтролер (за да можеш въобще да буутнеш) и видео карта (ако искаш
X/CDE). Какъв ти е хардуера точно (дай едно show config в srm)?
 Иначе аз получих лиценз за OpenVMS по хоби програмата -
openvmshobbyist.com. Всъщност по тази програма имаш право да ползваш
всеки един продукт, за който си получил лиценз, стига да е за
некомерсиална употреба. Още е неясно положението дали е легално да се
сложи openVMS и layered products (т.е. целия hobbyist kit) на публично
място в интернет, но няма никакъв проблем да вземеш софтуера, от някой
който го има. ;)
 Виж тук как да получиш лиценз:
 http://www.openvmshobbyist.com/get_yer_licenses/index.html
 Стани член на http://www.encompassus.org/ , защото е безплатно за
associate. С полученото Ид после кандидатстваш за лиценз (чака се 1-2
седмици да се опресни базата на openvmshobbyst), Но можеш да пуснеш и
оpenVMS/VAX с SIMH емулатора под x86 - тук е описано подробно:
http://www.wherry.com/gadgets/retrocomputing/vax-simh.html

 П.С. то и моя as1200 е най-слабия възможен - еднопроцесорен 400MHz,
но openvms си върви де.