Re: lug-bg: пак за спама

  • Subject: Re: lug-bg: пак за спама
  • From: "Spas B. Pavlov" <spas@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Apr 2006 09:55:00 +0300

On Tuesday 18 April 2006 14:51, Kumanov wrote:
> писах до модератора, защото този спам идва адресиран до
"Едно си баба знае, едно си баба бае!"
Този списък няма модератор!!! Има само един администратор, който се "грижи"
машината да работи и нищо повече. Дал съм си адреса, ако някой има порблеми
със списъка, да ми пише.

Да, идва адресран до lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx. Иначе как щеше да го получиш?

> просто да се изключи от списъка, и евентуално да се докладва където трябва
> за нов спамър. поправи ме ако греша, но си мисля че така би трябвало да е
> редът поне тук.
Кой според тебе е адреса от който идва спама? Всяко писмо пуснато в този
списък си носи адреса на подателя. Освен това, всеки от записаните може да
получи списъка със адресите.

За получаването на спам, се оплакаха хора от gmail. Значи въпросното писмо
минава през техния спам филтър. Мислиш ли че gmail имат по-лош спам филтър,
от този който аз бих могъл да сложа?

Когато получиш спам от листа, първо му разгледа хидърите и виж дали наистина
идва от linux-bulgaria.org, после го прекарай през собствения си spamassassin
и виж как ще го оцени. Всеки спам, преди да стане такъв, трабва да се
рапортува където трябва (не във Луг-БГ). Едва тогава, спамфилтрите ще
започнат да го спират.

На семинара миналата година, Георги Чорбаджийски изнесе една прекрасна лекция
на тема спам. За съжаление прогнозата му, че спама ще се увеличава, се оказа
абсолютно вярна и мисля, че всички трябва да се борим с това отвратително
нещо. А начина за борба е само един- спам филтри на машините, които са под
наш контрол (визирам kumanov.com).

Аз каквото мога към момента съм го направил на linux-bulgaria.org. При
запланувания (някъде в близко бъдеще) software update може би ще успея да
направя повече.

Приятен ден на всички!
Спас Павлов