Re: lug-bg: Java Jsp i MySql

  • Subject: Re: lug-bg: Java Jsp i MySql
  • From: "Борислав Данаилов" <orangeglass@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 13 Jul 2006 12:01:39 +0300

Здравейте!

Първо искам да ви благодаря на всички за помоща. Все пак успяхте да ми
помогнете...донякъде. Сега ще ви кажа какво се случи.

Добавих в Урл-то което се използва за връзка с ДБ следните опции:

useUnicode=true
characterEncoding=UTF-8
characterSetResults=UTF-8

След това направих няколко теста.

Пробвах да въведа стринг в ДБ през еклипс и след това да направя куери
до ДБ да ми върне резултатите. Получих само питанки. След това с
./майескюел направих същото куери през "Konsole" с утф-8 кодировка и
шрифт който поддържа уникод и пак получих само питанки. Точно бях
вдигнал ръце, но реших да пробвам какво ше ми върнат Томкет, и
ОгненатаЛисица. И какво си мислите? Получих стринга който бях въвел
през еклипс на чист български език. Дяволска работа! След това излезе
още един проблем който заобиколих. Проблема изниква когато се опитам
например да изтрия някоя от категориите ( Чиито имена на кирилица са
параметъра който е подаван на .jsp-то което трябва да ги изтрие. ). За
съжаление обаче томкет подава некодиран параметъра от сорта на
..../del_category.jsp?category_name=Категория. И рабира се неможе да
ги изтрие. Това го заобиколих, като използвам АйДиТо на всяка от
категориите. Но това всъщност няма значение.

Всъщност от гледна точка на човек който си е задал въпроса за да може
да си свърши работата, аз би трябвало да съм доволен. По малко
заобиколен път реално погледнато бих могъл да свърша това което
трябва. Само че така не става.

Все още не ми е ясно какво подяволите става със всички тия енкодинг проблеми.
Немога да проумея защо се получава гореописаното.

Защо според вас Томкет и ФайрФокс си интерпретират правилно символите от ДБ а
"К"онзолата и конзолата на Еклипс немогат.