lug-bg: Странно поведени на route/linux/rtl8139

  • Subject: lug-bg: Странно поведени на route/linux/rtl8139
  • From: "Dimitar Tomow" <the.real.maniac@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Aug 2006 20:31:32 +0200

 Не знам дали защото е петък вечер или нещо нямам желание да се занимавам със следният елементарен проблем нещо закучих.

Дъно с вгр rtl8139 , за която ядрото (linux) използва 8139too
Въпросната мрежова карта изгаря.
Слага се втора мрежова на PCI слот пак rtl8139c
За нея линукс ядрото зарежда 8139too и 8139cp (?) Аз доколкото знам трябва да е един от двата. Ако е само 8139too eth0 има, ако е само cp не се разпознава картата.

1.

Така. Откакто дойде при мен въпросната машина мрежовата беше изгоряла , но бяха забравили да ми кажат.
И получавах едно съобщение WATCHDOG transmition timed out за eth0 -> 8139onboard.
И мислех че заради това нищо не мога да пратя като Ping и въобще.
Изключвах acpi както се препоръчва при такива случей , даже помня и тук преди месец/два имаше тема за WATCHDOG на 8139.
Но това съобщение си остана.

2.

После като разбрах че картата е изгоряла, нещо което почнах и освен това да подозирам; добавих втората.

в този случей
eth0 - 8139PCI -> 8139too , 8139cp
eth1 -8139onboard -> 8139too only

въпреки eth1 down и правилно конф. на eth0 + up, route и всичко да е ок пинг на никъде няма освен към localhost и назначеното статично ip.
Съобщението за WATCHDOG не се появаше вече.

Викам си картите са еднаква може едната да бърка другата все пак е изгоряла.
//Ако се направи опит за dhcp през изгорялат карта системата забива , ясно дава накъсо някъде и при опит за комуникация ... но това е логично и няма отношение към проблема//

3.

Та изключих я от биоса вградената, поне доколкото linux вече не я вижда , защот под Windows98 си излизат и двете карти независимо от насстройката в биоса.

И сега имам само eth0 -> 8139PCI -> 8139too, 8139cp
конф. ifconfig ...
обаче ... не добавя сам route към мрежата на картата през нея като интерфейс.
Пробвах ръчно
route add -net ... netmask ... dev eth0
приема командата
route -n
нищо, никакви записи и логично "целта недостъпна"

Проблема е лесен , знам си ... или втората карта понеже е 1:1 като изгорялата и може би драйвера нещо се шашка, или на ниво биос да се оплита нещо при достъпване адреса на едната крата. /споделят едно irq 11, no i/o адресите естествено са различни и все пак ,дъното мисля беше някакъв dfi с вгр видео sis -> sis chipset и не е кой знае какво.

Забравих да кажа и най-очудващото, че при тази 3-тата ситуация само с 8139PCI разрешена и заредна/конфигурирана.
Появи се пак това за WATCHDOG-a.
Напълно нелогично. Факта е и че не съм пробвал да пускам ядрото с acpi=off, но се съмнявам това да е проблема.
По-скоро клоня към това вградената идентична карта, понеже е изгоряла и дава накъсо (или просто неработи) да шашка или модула/драйвра, или биоса , или втората карта ???

Идеи :-)

пак казвам усещам , че е нещо тънко и лесно ,ама на :-)
пп: варианта за мрежова с различен чипсет е ясен, но в момента нямам , утре е събота, а и ми се иска да е rtl8139 , без някаква специална причина , най-вече пък и защо да се давам на проблема :P

Благодаря Ви предварително за отделеното време за този не чак толкова интересен проблем ;-) :-)

Също да допълня че rmmod 8139cp за rtl8139PCI нищо не променя.
Както казах rmmod 8139too eth0 изчезва като интерфейс.