lug-bg: Postfix питане

  • Subject: lug-bg: Postfix питане
  • From: Emil Natan <emilnt@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 17 Oct 2006 00:39:08 +0200

Здравейте група,

Въпросът ми е следният: версията на postfix-2.3.2. Интернет доставчик, който блокира от 9-тата връзка нататък. При голямо количество писма просто получавам dsn 421 - connection limit exceeded и като капак ме блокира за следващите 5 минути. Разбира се използвам connection caching, но не помага защото postfix използва отворена (кеширана) вече връзка само при наличие на още писма за същото направление (домейн) в active queue. Въпросния доставчик получава писма на същия МХ за близо 300-400 различни домейна. smtp_destination_concurrency_limit също не помага в случая защото към въпросния сървър едновременно се доставят писма до 40-50 домейна. В момента се опитвам с iptables да огранича връзките до 9 и така избягвам блокирането за 5 минути, но не помага много и доста имейли престояват в опашката по няколко часа преди да "отлепят".
Някакви идеи?

ена