[Lug-bg] Още един проблем свързан със спама

  • Subject: [Lug-bg] Още един проблем свързан със спама
  • From: Anton Zinoviev <anton@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 24 Nov 2006 14:18:07 +0200

Здравейте,

Сетих се, че и аз имам един нерешен проблем, свързан със спама.

В момента съм настроил пощенската си система да действа по следния
начин: първо писмата се преглеждат от spamassassin, след което:

   1. ако точките са малко, писмото се пропуска като добро писмо
   2. ако точките са твърде много - /dev/null
   3. ако точките са по средата - писмото отново се изхвърля, но
съобщаваме това на изпращача с bounce-съобщение

В повечето случаи спамът се изпраща от името на несъществуващи
потребители, така че 3. действа по следния начин:

   1. Oпитваме се да се свържем със сървъра на несъществуващия
потребител (още при получаването на писмото пощенската система ми е
проверила, че такъв сървър има, иначе писмото се отказвава преди да е
получено)
   2. Aко опитът е неуспешен - опитваме още няколко пъти и се
отказваме без последици.
   3. Aко отсрещният сървър отговори, практиката показва, че той
най-често още по времето на диалога с моя сървър проверява, че при
него няма такъв потребител и ми отказва bounce-писмото.  В този случай
всичко отново остава без последствия.
   4. Но следното вече ми създава проблеми: понякога сървърът не
проверява това или защото така е настроен, или защото препредава
писмото на някой друг зад него.  В този случай крайният сървър
разбира, че при него няма такъв потребител едва след като вече съм
изпратил своя bounce.  Резултатът е bounce-известие към моя
postmaster.

Въпросът ми е има ли начин да филтрирам тези bounce-известия, но само
ако се отнасят до bounce-писма, които аз изпращам, а не ако се отнасят
за нещо друго.

И докато сме на темата още нещо: правите ли нещо със спама с картинки?
Напоследък съм задръстен с писма, чието съдържание по нищо не
подсказва, че са спам, но имат картинка, която всъщност е спама.  На
сайта на spamassassin видях, че има модул, май беше fuzzyocr, който
използва gocr, за да прочете текста в картинката, но тестовете ми
показаха, че много често gocr не е в състояние да разчете текста в
картинката, защото нарочно го правят нечитаем за OCR-програми.

Такъв спам има сравнително отскоро, тъй че нищо чудно той да се
увеличи още повече и значи ще трябва да измислим нещо.

С поздрав: Антон Зиновиев

P.S. Току що получих руски спам със следното съдържание:

"Искате ли да навредите на ближния с полза за бизнеса и за завист на
конкурентите?  Тогава се свържете с нас и ние ще изпратим веднага
вашата реклама на милиони получатели.  Плащате само първите две
реклами, третата е безплатна от нас."