[Lug-bg] Два независими X сървъра

  • Subject: [Lug-bg] Два независими X сървъра
  • From: Alexander Iliev <sasoiliev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Feb 2007 10:58:12 +0200

Здравейте.

Ще ми се да знам дали някой има идея как могат да се пуснат
на една машина два независими X сървъра.

На машината вкъщи съм с две видео карти (вградена и PCI-E).
На едната имам закачен монитор, на другата телевизор през
tv-out. Няма проблем да си сложа два ServerLayout-а в xorg.conf,
но проблемът е, че във всеки момент работи или единия или другия.

Предполагам, че това е така, понеже InputDevice-ите на двата
сървъра са едни и същи, така че пробвах да вържа втора клавиатура
и втора мишка (през USB). Да, обаче има два проблема: първо - не
знам как да опиша USB клавиатурата като отделен InputDevice, и
второ - ефекта от втората клавиатура/мишка е такъв, че реално
правиш едно и също и с двете устройства. Ще рече, че ако да кажем
пишеш в текстов редактор и включиш втората клавиатура и почнеш да
пишеш на нея, то пак си продължаваш да пишеш в същия редактор (не
знам дали го обясних като хората). С втората мишка управляваш същия
курсор, като с първата.

Да кажа може би каква ми е крайната цел... Идеята е, да пусна един
X на телевизора, като на този X дори не ми трябва да имам клавиатура
и мишка, т.к. там искам да си пускам филми, снимки и т.н., а това
мога да го управлявам от другия X.

Та ако някой има идея как може да стане номера, или пък има по-лесен
начин да се реализира тая хава с филмите, да казва. :)

P.S.: знам, че мога да си пусна два X Screen-а, обаче ми е дразнещо,
че излиза мишката от desktop-а. Смисъл ако имам два монитора, на които
работя със сигурност два Screen-а в X-а са най-резонното решение, но
като единия се ползва веднъж на 3 дена за 2 часа е досадно като отидеш
в края на екрана да ти изчезва курсора.

Благодаря предварително.

Александър Илиев