Re: [Lug-bg] ALSA проблем след инсталация

  • Subject: Re: [Lug-bg] ALSA проблем след инсталация
  • From: Емануил Толев <emanuil_tolev@xxxxxx>
  • Date: Tue, 26 Jun 2007 18:57:02 +0300 (EEST)

Здравей, Митко!

Щом се занимаваш от дълго време с проблема, явно аудио опциите в .config-a ти са наред (или?). Ако си "оправил" някой кернел модул, не би следвало да имаш звук въобще де (но щом си с 2 саунд карти - не знам, трябва да е по-различно)...

Всичко ли е наред с различни интерфейси към звуковата подсистема (напр. /dev/snd/ и /dev/dsp*) - те са доста капризни по отношение на permissions например.

Аз лично имам също такъв онборд чип: "SI7012". Тези програми, които ти хвърлят грешките се опитват да използват онборд аудиото (което ти явно не искаш да става, щом имаш друга карта на PCI слот). <--- Възможна причина

Разгледай /proc/asound/ , cat-ни всички неща извътре, можеш да забележиш нещо неправилно в конфигурацията.

(А ако си си прецакал ДРАЙВЕРИТЕ, т.е. alsa кернел модулите, можеш да пробваш преинсталация на кернела (ако използваш готов такъв на дистрибуцията си, трябва да го има в package management системата и), или да рекомпилираш, ако ползваш собствен.)

http://www.falundafa.org/ - Falun Dafa, an ancient Chinese meditation practice for improvement of mind and body