Re: [Lug-bg] Заместител на MS Exchange под Linux

  • Subject: Re: [Lug-bg] Заместител на MS Exchange под Linux
  • From: Romeo Ninov <rninov@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 11 Aug 2007 18:54:00 +0300

Това по-долу е вярно, но има една малка особеност - освен приложение трябва ОТДЕЛНО да купиш софтуера за директорийната ускуга. Освен това отделно се купува ZenWorks за управление на клиентите. Докато при Lotus Domino/Notes получаваш цялостно groupware решение плюс директорийна услуга, бази данни (макар и нерелативни) web вървър и публикуване, сървър и клиент за моментални съобщения (купува се отделно), както и ред други "глезотии". По мое лично мнение решението на ИБМ е по-елегантно и например миграцията към друга платформа се свечда буквално до копиране на една директория с поддиректориие

Yulian Stefanov wrote:
Здравейте...

На 09.08.07, *Romeo Ninov* <rninov@xxxxxxxxx <mailto:rninov@xxxxxxxxx>> написа:

    Решението се нарича Lotus Domino/Notes

    Ivan Dimitrov wrote:
     > Здравейте,
     >
     > някои може ли да каже има ли решение за смяна на MS Exchange с
> аналогичен сървър за Linux?

Човека иска линукс!
Всички функционалности на Nowell NetWare може да ги постигнеш под Suse Linux Enterprise Server. Под техния сървър може да подкараш e-directory, Identity Manager, GroupWise и т.н. Мене лично много ме кефи като решение защото са събрани всички полезни неща както от Сусе-то, така и от Новел. Има много функционалности, които няма как да ти ги изброя, например една от най-добрите активни директории, с много възможности, много добро управление на йерархията на файловата структутра и наследяване на групови политики, квоти... track changes на всеки файл и възможност за възстановяване по час и дата на промяната. Може лесно да управлява десктопи, на бозите може да смени шела със собствен и да "кажеш" този юзер да има само една икона в средата, която да стартира. Може да трие, да качва софтуер по според политиките на юсера, да трие или качва регистри. Може да му забраниш интерфейсите, да му окажеш "temporary allow" USB например и той ще има само еднократно използване. Поддържа криптиране на връзките между сървърите и т.н. Последно купиха некъф Sentinel, което е някакъв вид MIS дет работи с ZenWorks и прави сякакви репорти, включително тези за Basel, IAS и т.н. Имат Mobile Server със Groupwise client за Smartphones, и е много по добър от Blueberry Server... Доста са ЕРП системите, които имат интеграция с e-directory, например чрез SOAP.

Не случайно в по-голямата част от банките ползват това решение, останалата е на Lotus Domino/Notes.

    Тук се търси решение с почти всички
     > функционалности на Exchange! Например права на определени хора д!
    а имат
     > достъп да гледат и да изпращат от името на други. Да се бекъпва
    лесно и
     > да се ресторва лесно. То последното май не е така при чичо Бил :)))
     > И изобщо смяна на всички простотии на чичо Бил - активна директория,
     > мейл съръвр. За базите се опавих ама другото ...
     >
     > Благодаря предварително на всички.
     >
     > Поздрави,
     > Иван

    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
                           Regards: Romeo Ninov
    http://www.geocities.com/romeo_ninov/
                           Freedom, Sancho.....
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Yulian Stefanov
+359 (885) 161 535
stefanov.yulian@xxxxxxxxx <mailto:stefanov.yulian@xxxxxxxxx>

begin:vcard