Re: [Lug-bg] Игнориране на определен файл за апаче

  • Subject: Re: [Lug-bg] Игнориране на определен файл за апаче
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Oct 2007 00:15:41 +0300

On Sun, Oct 07, 2007 at 02:51:50PM +0300, Vladimir Vitkov wrote:

> Здравейте гупа,
>

> Наскоро имплементирах монит за наблюдение на няколко vhost-a в апача.
> Сега обаче искам заявките които се генерират да не се логват. Това е
> възможно да се постигне на ниво вхост/лог файл. Интересува ме има ли
> начин да се постигне глобално за всички хостове.
>
> По списъците на апаче преди 5г. се е вихрила дискусия за директивата
> LogExcludeByType която щеше да ми свърши перфектна работа но не би.
>
> Та помагайте :)
>
> reference: http://www.tildeslash.com/monit/doc/examples.php#apache

Хмм...  Един от вариантите, който май дори сме обсъждали ;), е да не
минаваш през логването на самия Apache, а през някакво външно жувотно,
което да си има собствена логика и да избира кое къде да логва.

Ако някой се сеща за решение вътре в logging framework на самия Apache,
ще е най-добре... ако не, може и да се наложи да се мине към нещо
външно.

Макар че... хрм.  Ха сега де...  Чудя се дали е добра идея това с
пълното пропускане на тези заявки в логовете; чудя се дали няма да е
малко по-добра идея да бъде конфигурирано това малко по-стриктно, така
че примерно да пропуска заявки за този файл *от определен адрес* или с
още някакви допълнителни параметри - иначе като нищо някой може да ти
изгенерира купища трафик и (не толкова купища) натоварване на уебсървъра
със заявки, които ти няма да можеш да видиш - защото си обяснил на
уебсървъра, че не трябва да ти ги показва :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx