Re: [Lug-bg] Забиваща машина

  • Subject: Re: [Lug-bg] Забиваща машина
  • From: Marian Marinov <mm@xxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 May 2008 01:59:04 +0300

On Wednesday 28 May 2008 00:56:12 Александър Янакиев wrote:
> Мен ми направи впечатление следния ред:
>
> Никаде не си споменал че машината е двупроцесорна, а някак си би било
> странно да използваш кърнел настроен за SMP при условие че нямаш такова.
> Какъв точно кърнел ползваш, сам ли си го компилирал или  е такъв, който си
> върви с дистрибуцията. Като предложение ми хрумва да пробваш с някоя друга
> версия на кърнела, но преди това изпробвай и опциите които бяха предложени
> от Никола Колев и Мариан Маринов.

Много малко вероянто е проблема да е свързан с това, че ядрото е SMP. Дори и
ако това е проблема, лесно може да се тества, само се добавя nosmp или
maxcpus=0 при зареждане на машината.  Последните 2 опции изключват SMP кода в
ядрото и IO APIC-а като изключването на IO APIC-а е важното в случая.

Според мен SMP би било проблем само ако имаше повече от един процесор или HT
на текущия. При всички други ситуации този кернел би следвало да се държи
еднакво.

Поздрави
  Мариян Маринов