Re: [Lug-bg] OpenWiFi, шифриране, Tomato, Linux, Windows

  • Subject: Re: [Lug-bg] OpenWiFi, шифриране, Tomato, Linux, Windows
  • From: "Rossen Antonov" <rossen.antonov@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 30 Jul 2008 09:33:05 +0300

On 7/26/08, Александър Шопов <ash@xxxxxxxxxx> wrote:
> Здравейте,
>
> Вкъщи имам безжичен рутър на Linksys - WRT54GL, който съм флашнал с
> Tomato http://www.polarcloud.com/tomato
>
> Искам да пусна безжичния без шифриране - то нет има на килограм, а
> безжичната връзка не може да натовари канала.
>
> Все пак - искам трафика на отделни компютри да бъде шифриран - нека
> другите да ползват, но има някои машини, чийто трафик искам да е
> защитен.
>
> За себе си лично мога за си пускам тунел с ssh, но не е удобно и става
> само за един човек - няма да давам достъп с shell на другите.

> [...]

Препоръчвам ти, както Радослав е казал:
- използване на DD-WRT.
- създаване на 2 (може и повече) виртуални AP-та. Става само с
кликалката. Мога да ти пратя линк + юзър + пасс за демо.
- едната мрежа я криптираш с WPA2-AES,
- другата остава free.
- пускаш на free мрежата изолация между хостовете, за да не може да се
атакуват помежду си.
- заделяш две отделни IP мрежи и ги раздаваш по DHCP на хостовете в мрежите.
- спираш рутирането между въпросните мрежи.
- забраняваш достъпа до web интерфейса/ssh/telnet на рутера от free мрежата.

Крайния резултат е, че твоята мрежа си остава твоя, вътре можеш да си
имаш принтери, споделяне, а другата - остава free за всички, като все
пак до някъде си се погрижил за техния комфорт.

Можеш да си пуснеш и pptp VPN сервер на рутера, ей така, да имаш, за
достъп от вкъщи до офиса, или обратно!