Re: [Lug-bg] кодировка на MP3 тагове и музикални плейъри

  • Subject: Re: [Lug-bg] кодировка на MP3 тагове и музикални плейъри
  • From: Damyan Ivanov <dam@xxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 10 Aug 2008 11:08:01 +0300

-=| Момчил Иванов, Sat, Aug 09, 2008 at 11:52:04PM +0200 |=-
> от както реших да почна да ползвам amarok като музикален плейър се
> сблъсках със следния проблем: имам колекция от mp3 файлове, които имат
> id3v1 таг и текстът в тях (българският) е кодиран с cp1251. При xmms
> можеше да се избира фонт и кодировка, с която да се четат таговете, но
> за жалост amarok не предлага тази възможност. Съществува ли бързо и
> лесно решение за прекодиране на таговете в utf8?

Мисля, че вече си я открил :)

> Написах си един малък скрипт на perl (с помощта на Encode::Detect и
> MP3::Tag), който се опитва да познае кодировката в таговете id3v1 и
> id3v2 (на Encode::Detect му смених детектора за кодировка с последния от
> mozilla), след което да кодира текста в utf8 и да го запише на мястото
> на стария. Проблем се оказа записването на utf8 в id3v1 тага, след като
> се опитам да го прочета с amarok виждам символи подобни на тези при
> четене с lati1 на текст кодиран в utf8.

id3v1 не поддържа кодировки, затова „се приема“, че съдържанието му е
кодирано с latin1

> За това реших за запиша
> информацията от  id3v1 тага кодирана в utf8 в id3v2 без да променям
> съдържанието на id3v1, поне така amarok е щастлив и показва всичко както
> трябва :)

Това е то.

> Знаете ли за програмки, които решават горния проблем с кодировките в
> таговете на mp3 файловете? Ако не ще почопля още малко по проблема и
> накрая ще пусна скрипта върху колекцията си.

easytag май можеше нещо подобно (да му кажеш, че id3v1 е кодирано с
нещо друго и да го помолиш да записва и id3v2), ама при положение, че
имаш работещо решение... :)

--
dam            JabberID: dam@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx