[Lug-bg] Аналог на Active Directory за Linux

  • Subject: [Lug-bg] Аналог на Active Directory за Linux
  • From: Александър Шопов <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 03 Nov 2008 09:41:27 +0200

Здравейте,

Искам да попитам има ли дистрибуция, която да притежава още при
инсталация, настройки аналогични на Active Directory.

Напоследък виждам, че във Fedora има възможност при инсталация да се
ползва мрежова идентификация, но това е само част от нещата.

В решението за Линукс ще трябва да има управление на софтуера и хардуера
по машините, домашна папка на централен сървър, споделянето на файлове
по мрежата, управление на поща и т.н.

Ясно ми е, че всяко едно от тези неща може да се направи custom и със
скриптове, и съвсем доскоро въобще не ми беше ясно защо кадърните
администратори на Уиндоус толкова харесват АД. След което видях какво
представляват не особено кадърните, осъзнах, че те са могат да бъдат
тренирани да ползват АД без много много да разбират от каквото и да е, и
ужасът им пред Линукс би спрял всеки шеф от промяна.

Та има ли дистрибуция, която да е сравнима по-лекота на администрация с
панелчетата в АД? Така, че лесно да прикачяш още машини за работни
станции?

Поздрави:
ал_шопов