Re: [Lug-bg] Проблем с 2xQuad-Core

  • Subject: Re: [Lug-bg] Проблем с 2xQuad-Core
  • From: Nickola Kolev <nikky@xxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jan 2009 00:06:09 +0200

Пак здрасти,

Виж коментарите ми по-долу, моля.

On Wed, 21 Jan 2009 23:27:30 +0200
Marian Marinov <mm@xxxxxxxx> wrote:

> Добре де,
> наясно ли сте, че за да има правилно разпределение на натоварването върху
> процесите трябва всички да бъдат старирани с някакво affinity към даден
> процесор.

Не, аз лично не съм наясно, признавам. Предполагам, че процесите се стартират
с "някакво affinity", което ги прикрепва към процесор/ядро 0. С taskset обаче
*можеш* да промениш това.

> [...]
> отколкото самия потребител.
>
> Един от основните проблеми които аз съм забелязъл е алокирането на големи
> количества памет.
>
> Ядрото има една много приятна табличка в която знае кой процер на какво
> разстоятние е от дадена памет. И кой процесор с коя памет работи в момента.
> Точно базирано на тази табличка много често scheduler-а премества даден процес
> от един не натоварен процесор към друг по-натоварен, но по-близо до паметта
> която му трябва на процеса.
>
> Дефакто за да се получи 100% балансирана система трябва софтуерът който ще

Безспорно е така, но аз не съм kernel hacker и не знам как точно стои въпроса.
Тъй като досега обикновено съм разчитал единствено на ядрото да си се оправя
само, не ми се е и налагало да се си играя с taskset.

> За който се интересува повече по темата моля да се поразтърси ис beowolf
> пощенският списък там всяка година имаме по 1 такова обсъждане.
>
> Не винаги вързването на даден софтуер или хардуер към точно определен процесор
> носи плюсове. Понякога, особено направено без знанието какво се случва отдолу,
> това може да донесе привидни бонуси в началото и в бъдеще всичко да се
> сгромуляса без никаква очевидна причина :(

Най-вероятно точно заради това употребата на taskset не е особено популярна.
Съмнявам се много типове, освен компанията около Джеф Гарзик, Инго Молнар и
други подобни нечовеци, да са наясно какво точно се случва там. С изключение
може би на Линус (да се свети името Му). :)

> Мариян

Никола