[Lug-bg] Как да вържа графично Линукс към Уиндоус през защитна стена и усложнения

  • Subject: [Lug-bg] Как да вържа графично Линукс към Уиндоус през защитна стена и усложнения
  • From: Александър Шопов <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Jan 2009 14:18:24 +0200

Здравей група,
Имам следната ситуация:
Трябва по някакъв начин да осъществявам редовно, лесно и без да разчитам
на подкрепа или технически грамотен персонал (но и без да ми се пречи)
графична връзка с поносимо качество инициирана от вкъщи към офис.
Вкъщи имам непостоянно включена машина с Fedora. В офиса има машина с
Windows XP зад защитна стена. Защитната стена не позволява връзките
отвън навътре, но като цяло (с разни изключения) позволява отвътре
навън.
Човекът, който ползва компютъра, не може да прави тунели по ssh, не може
да ползва команден ред и няма да е често при компютъра, за да може да
оправи нещо, ако връзката се прецака — т.е. решението трябва да е
достатъчно автоматично, за да може, ако връзката с Интернет прекъсне или
спре тока, да се възстанови някакси. Автоматичното възстановяване няма
нужда да е мигновено, а може примерно да пробва на всеки 5-10 мин.
При мен няма постоянно включена машина с изключение на един
маршрутизатор на Linksys в момента с фърмуер Tomato.
Някой да има идеи?
Поздрави:
ал_шопов