Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

  • Subject: Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh
  • From: Peter Georgiev <peterg@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 21 May 2009 13:33:41 +0300

On Thu, 21 May 2009 12:28:51 +0300
Victor Keremedchiev <victor.victor2k@xxxxxxxxx> wrote:

> 2009/5/21 Ivan Petrushev <ivanatora@xxxxxxxxx>
> Да, точно това искам.
> Ползвам debian, и мога да си добавя да ми вдига Х и в сегашния
> runlevel. (предполагам на всяка дистиб. е така)
> Но въпроса ми е има ли начин, да се логна се едно съм на самита
> машина - тоест дори и да се стартира Х пак трябва да се въведе
> потребител и парола. Има ли начин да го направя без да трябва да го
> обеснявам на баща ми направи това, после друго после трето... искам
> като си включи монитора да си види 'иконките' за интернет.

Чакай сега... Искаш като се стартира линукса, да се логне автоматично
някой юзър и да запали Х, ли?

Ако това е случая, виж autologin опцията на mingetty.

В /etc/inittab промени следното:

#1:2345:respawn:/sbin/mingetty tty1
1:2345:respawn:/sbin/mingetty --noclear --autologin bashta-ti tty1

като bashta-ti = username на баща ти.

След което в ~/.bash_profile на съответния юзър добави команда да се
стартира Х ако сесията е в tty1

if [ `/usr/bin/tty` = "/dev/tty1" ]; then
	/usr/bin/startx -- -nolisten tcp
fi

Дано съм те разбрал правилно какво искаш да направиш.

Поздрави