Re: [Lug-bg] Как да подкарам Autocad в Debian ?

  • Subject: Re: [Lug-bg] Как да подкарам Autocad в Debian ?
  • From: Mihael Mihalkov <mihael.mihalkov@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 29 May 2009 07:44:24 +0300

На 25 май 2009 13:07, Dimitar Dobrev <jubomara@xxxxxxxxx> написа:
> Ако някой добронамерен, приятелски настроен, отслужлив и приветлив добряк
> вземе че ме светне как да си сложа Autocad под Debian, да знае че има не
> една а няколко каси бира от мен. До колкото разбрах, Autocad R14 най-лесно
> ще го подкарам под WINE. По закона на Мърфи и най-трудно ще го открия.

R14 ти е сигурен, че ще тръгне с wine, 2000 най-вероятно също ще
тръгне, но не се надявай на нищо по-ново. (Невъзможно е дори да се
инсталира - то не са .NET-и, IE версии, не знам си какво...
Инсталираш, разтягаш, въртиш, но не иска и не иска). И тъй като
собственическия софтуер не обича обратната съвместимост на файловите
формати, тези стари версии няма да ти свършат работа ако работиш
професионално и обменяш чертежи.
Съветвам те да използваш някоя алтернатива. Отново, за аматьорска
работа ще ти свърши работа и нещо като A9CAD (freeware за Windows).
Работи под wine, що годе е функционално и съвместимо, но при мен се
бъгваше с чертежи, по-големи от 1MB. Макар и комерсиален, моя фаворит
е BricsCad. Уж има версия за Линукс, но е по-стара от тази за уиндоус
и всъщност всичко, което прави е да го пусне под wine. Ако ще купуваш,
тази програма е и десетки пъти по-евтина, а пък съвместима по
качество.
Нейтив програма с отворен код би била най-доброто ти решение, но няма
да имаш съвместимост с файловия формат. Иначе има няколко предложения,
като qtcad май е най-доброто от тях, но са с ограничена
функционалност.