Re: [Lug-bg] permissions

  • Subject: Re: [Lug-bg] permissions
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Jun 2009 00:39:16 +0300

On Sun, Jun 21, 2009 at 06:55:36PM +0300, Alex Petrov wrote:

> [...]

Току-що направи write в директорията.

> sh-3.2$ cat file
>
> sh-3.2$ echo > file
> sh: file: Permission denied

Тук се опитваш да пишеш във *файла*, не в директорията.

> sh-3.2$ rm -v file
> rm: remove write-protected regular empty file `file'? y
> removed `file'

Тук отново пишеш в директорията, не във файла.

> sh-3.2$ getfacl  .
>
> # file: .
> # owner: tomcat
> # group: tomcat
> user::rwx
> user:root:rwx
> user:o:rwx
> group::r-x
> mask::rwx
> other::r-x
> default:user::r-x
> default:group::r-x
> default:other::---
>
> sh-3.2$

Направи пак "touch file" и после "getfacl file", да видим резултата.

Или още по-добре, кажи ни какво *точно* искаш да постигнеш, защото
в случая имаш частичен резултат - не можеш да пишеш във вече
създаден файл, но явно можеш да създаваш нови и да изтриваш
съществуващи, т.е. можеш да пишеш в директорията.

В момента просто нямам достъп до Linux-ка машина, върху която да
възпроизведа точно това, което си направил, за да видя какъв точно
е ефектът върху директорията и върху създадените в нея файлове.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx