Re: [Lug-bg] виртуален файл

  • Subject: Re: [Lug-bg] виртуален файл
  • From: Yanko Kaneti <yaneti@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 01 Oct 2010 13:49:35 +0300

On Fri, 2010-10-01 at 13:22 +0300, Marian Marinov wrote:

> Setup-а на loop-овете е бавно нещо и тежко.

Сигурно самия сетъп е бавен, но това е проблем ако тоази сетъп се
променя често. Тук Георги може да каже колко често трябва да се
пренастройват тези работи.

> И трябва да се има предвид, че
> колкото повече mounts имаш, толкова по-бавно ти работи машината....

Маунтовете май са нещо различно от това колко блок устройства има
активни в момента. Както си ги представям device-mapper-a, веднъж
разбрал за това кой файл в лоопа къде са му блоковете, мапинга след това
е изцяло на block ниво без да се стига по нагоре.
Може и да не са така нещата , признавам...

> Fuse би бил по-подходящият вариянт.

Не, че с fuse няма как да се постигне, но като си представя разходките
между кернел и userspace за всеки блок и ме боли главата :) Сложно и
бавно ми изглежда.

Поздрави
Янко