Re: [Lug-bg] free uptime monitoring hosted service for intranet servers

  • Subject: Re: [Lug-bg] free uptime monitoring hosted service for intranet servers
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 31 Oct 2012 14:14:12 +0200

On Wed, Oct 31, 2012 at 12:55:50PM +0200, Svetlin Nakov wrote:
> Колеги,
>

> Търся си някаква cloud услуга за мониторинг на приложение, което работи в
> интранет среда (зад firewall). Трябва ми нещо като тези услуги:
>
> ·         http://www.uptimerobot.com
>
> ·         https://www.pingdom.com
>
> ·         http://www.monitor.us
>

> Всичките те могат да проверяват дали даден Интернет сайт е жив (примерно да
> правят HTTP GET на 5 минути и да проверяват дали връща HTTP код 200 OK), има
> си статистики, пращат alerts по email или по SMS ако падне даден сайт,
> прекрасни са.

> [...]

Здравей,

Това, което аз бих направил, е да инсталирам един Nagios и разните неща,
свързани с него - това е основата на системата ти за мониторинг - и след
това евентуално да допиша две неща:
- елементарен скрипт върху уебсървъра, който при всяко извикване
  отбелязва някъде "извикаха ме" (в най-тривиалния случай ще е само едно
  отваряне и затваряне на файл, за да бъде обновено неговото change time,
  но със съвсем малко повече работа може да се направи още по-добре -
  добавяне в логфайл и евентуално rotate + добавяне на един ред в нов)
- един съвсем мъничък Nagios plugin/check, който само да проверява дали
  твоето нещо се е обадило в последните две-три-пет минути - в най-простия
  случай само ще проверява timestamp на файла, но със съвсем малко повече
  работа може да се направи още по-добре - четене на последните два-три
  реда от файла и включване като допълнителна информация към нотификацията

Оттам нататък всичко друго, което ти трябва като инфраструктура, го има
като част от Nagios.

Понякога идеята е да сглобиш решение от няколко вече готови парчета, не
непременно да търсиш едно, което има всичко :)  Ако ти се струва, че някое
от двете неща за дописване не е толкова просто, квикни и ще видим какво
може да се направи :)

Поздрави,
Петър

--