Re: [Lug-bg] Disk scrubbing

  • Subject: Re: [Lug-bg] Disk scrubbing
  • From: Ivan Denkov <ivan.denkov87@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Feb 2018 17:55:59 +0200

Здравейте, тук май не съм писал до сега.

Относно казуса, дали не може да се проверят секторите с badblocks -t, на теория би трябвало да може да се тестват секторите за определен pattern и да изкара само тези който са занулени (или не са), а останалите могат да се подадат на dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=512 count=1 seek=62 като seek и bs трябва да са еднакви за dd и badblocks. Всичките тези неща съм си ги изсмукал от пръстите, не съм го правил и даже не съм тествал изхода от badblcoks дали ще работи, ако не - все трябва да има друга програма която да провери съдържанието на секторите и да се подаде резултата от нея на dd.

Ще ми е интересно да мина на събирането - много хора ли сте - в смисъл има ли място обикновенно и проблем ли е ако дойда по средата на срещата?

On 02/20/2018 01:00 PM, Momchil Ivanov wrote:

> Здравей,
>
> в случай, че целта ти е друг клиент да не вижда старата информация на този
> клиент, решението е може би по-просто. Трябва да зануляваш секторите,
> когато те се зачисляват за първи път от lvm за даден клиент. По този начин
> дори и той да се пробва да си прочете цялото му заделено място с dd, ще
> види едно нищо. За целта може би трябва малка добавка в lvm, в случай че
> няма такава опция.
>
> По този начин ще презаписваш само нужните сектори. В края на живота на
> диска трябва така или иначе да го презапишеш целия, преди да го изхвърлиш.

Предложението ти не е лошо, но е в пъти по-сложно и за съжаление ще hit-ва сериозно write performance-а за клиента.
Замисли се, вместо директно да почнеш да пишеш на диска, първо ще се случва write със същата големина :(