Re: [Lug-bg] DWG viewer

  • Subject: Re: [Lug-bg] DWG viewer
  • From: Neter <neter@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Aug 2018 11:55:10 +0300

Баш преди няколко месеца рових за DWG viewer, та... Препоръчвам ти DraftSight:
https://www.3ds.com/products-services/draftsight-cad-software/
Той не е само viewer, но и редактор, в безплатната си версия ми сработи всичко, което ми трябваше (освен експорт към картинка, но и експорт към pdf ми е достатъчно), разбира от кирилица (голяма рядкост се оказа) и не се е случвало да ми крашне. Малко е големичък (около 500 MiB беше deb пакетът, ако не се лъжа) и изисква безплатна регистрация, но си заслужава. Разгледай и платената версия за неща, които може да ти трябват, ама безплатната си е учудващо богата на функционалност.

Друг вариант е Qcad:
https://www.qcad.org/en/
И той покрива всичко, което казах за DraftSight, с тази разлика, че безплатната версия е доста по-орязана, не поддържа DWG файлове, та трябва да се ползва платената (гледам сега, че е 35 евро). Може да ползваш Teigha File Converter, за да конвертираш DWG и DXF файлове, за да компенсираш липсата на DWG в безплатната версия.

Друг вариант, който може да сработи, е някой онлайн конвертор или симулатор, но нямам актуална информация за добре работещ (и да разбира кирилица), а и онлайн услуга нали...

Всичко останало, което изрових за Linux, или не разбира кирилица, или крашва, или нещо друго, което (поне за моите нужди) ги прави неизползваеми.

На 15.08.2018 04:21, Marian Marinov написа:
Здравейте група,
от известно време ми се налага да се занимавам с архитекти и ел. инженери... и те постоянно ми пращат AutoCard 12 dwg файлове.

Вие с какво ги отваряте под Linux?

Благодаря,
Мариян