Re: [Lug-bg] Disk scrubbing

  • Subject: Re: [Lug-bg] Disk scrubbing
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Feb 2018 21:51:30 +0200

On Mon, Feb 19, 2018 at 04:36:21PM +0200, Marian Marinov wrote:
> Здравейте група, рядко вече се обсъждат интересни теми тук, но мисля да
> ви предложа един казус над който можем да "медитираме" заедно :)
>
> Ние scrub-ваме дисковете на всички containers, които се destroy-ват в
> нашата система, но предвид, че използваме thinpools се получава следният
> неприятен казус.  Ако thinpool-а е на 85% и някой си направи много голям
> volume, докато този volume не е много пълен системата няма проблем.  Но
> в момента в който клиента си изтрие container-а ние започваме да
> scrub-ваме с dd и реално пълним цеият капацитет и можем без да искаме да
> [...]

Само бих искал да спомена, че ако storage системата, която ползвате,
използва log-structured writes, няма никакъв смисъл да overwrite-вате
данните: новите записи ще отидат на съвсем ново място върху диска, изобщо
няма и да се опитат да презапишат старите данни.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev  roam@xxxxxxxxxxx roam@xxxxxxxxxxx pp@xxxxxxxxxxxx