Re: [Lug-bg] Disk scrubbing

  • Subject: Re: [Lug-bg] Disk scrubbing
  • From: Neter <neter@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Feb 2018 23:31:02 +0200

Добре де, ами какво се случва, ако се изпълни това в прикачения файл (неизвестно защо клиентът ми не ще да го изпрати вписано в тялото на писмото)? Сигурен съм, че може да се напише и по-кратко, но за идеята :)

На 19.02.2018 16:36, Marian Marinov написа:
Здравейте група,
рядко вече се обсъждат интересни теми тук, но мисля да ви предложа един казус над който можем да "медитираме" заедно :)

Ние scrub-ваме дисковете на всички containers, които се destroy-ват в нашата система, но предвид, че използваме thinpools се получава следният неприятен казус. Ако thinpool-а е на 85% и някой си направи много голям volume, докато този volume не е много пълен системата няма проблем. Но в момента в който клиента си изтрие container-а ние започваме да scrub-ваме с dd и реално пълним цеият капацитет и можем без да искаме да препълним thinpool-a :(

Ta въпросът ми е, сещате ли се за начин по който да се запишат данни върху един partition/logical volume, само върху секторите в които реално има данни :)

По принцип chunksync & casync прават подобен анализ на volume-а и копират само разликите, но на мен ми трябва вместо разлики да се записват данни, пък било то и нули.

Аз в момента обмислям дали да patch-на dd, да има опция която да му казва да прочете блокчето и ако там няма данни да не записва нищо или да напиша fstool, който да чете fs table-а и да overwrite-ва само блоковете, за които FS-а знае, че има данни.

Проблемът на вторият подход е, че ако даден файл е изтрит от FS-а и на негово място(на неговите blocks) няма нови данни, това означава, че ще пропусна да scrub-на тези данни.

Поздрави,
Мариян